معرفی خودرو TIGGO7
چری تیگو 7 در ابتدا به عنوان یک طرح کانسپت و تحت عنوان TX در سال 2012 میلادی رونمایی شد و پس از گذشت تقریبا چهار سال، بلاخره نسخه نهایی آن به طور رسمی در نمایشگاه بین المللی پکن چین رونمایی گردید. تقریبا یک سال بعد، تیگو 7 به واسطه شریک اصلی چری در کشور (یعنی شرکت مدیران خودرو) به ایران رسید که اتفاقاً مورد استقبال نسبتاً خوبی نیز قرار گرفت.
به طور کلی نباید از تیگو 7 انتظار شتابگیری خارقالعاده یا قابلیتهای اسپرت ویژه داشته باشید. همچنین برای آفرود هم به هیچ عنوان گزینه مناسبی محسوب نمیشود. اما اگر اولویتهای شما داشتن یک خودرو زیبا، نسبتاً جادار با امکانات رفاهی فراوان و سواری مناسب (به نسبت کلاس بدنه) است، تیگو 7 میتواند به نیازهای شما به خوبی پاسخ دهد. ضمن اینکه این محصول از نظر تواناییهای حرکتی، کیفیت، امنیت و گستردگی خدمات هم شرایط قابل قبولی دارد و اگر آنرا با رقبای بسیار گرانتر کرهای و ژاپنی مقایسه نکنید، لبخند رضایت را برلبانتان جاری خواهد ساخت.
البته قیمت نسبتاً گران چری تیگو 7 در کنار افت قیمت بالای محصولات دست دوم چینی باعث شده که بسیاری افراد نسبت به خرید این محصول دچار تردید شوند اما در هر صورت تیگو 7 هنوز هم از کراساوورهای هم رده کرهای و ژاپنی بسیار ارزانتر است و با ویژگیهای خوبی که دارد میتواند به عنوان گزینهای قابل احترام در بازار داخل مطرح باشد.
زیر کاپوت چری تیگو 7 یک پیشرانه کوچک 1.5 لیتری قرار گرفته که به کمک پرخوران توربو قادر است در بهترین حالت 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید نماید؛ این قدرت تولیدی توسط یک جعبه دنده خودکار 6 سرعته دوکلاچه راهی چرخهای جلویی میگردد. از ویژگیهای مثبت فنی تیگو 7 میتوان به مصرف سوخت قابل قبول و گشتاور خطی مناسب که از دور موتور پایین یعنی 1750 دور بر دقیقه در دسترس قرار دارد اشاره کرد. بخصوص که تیگو 7 بر خلاف ظاهر پر ابهتش، کراساوور چندان سنگین وزنی نیست و با توجه به ساختار تک دیفرانسیل، با همین مقدار قدرت و گشتاور هم به شتاب کافی (البته نه در حد رانندگی اسپرت و مسابقهای) دست خواهد یافت. اما در این بین مشکلاتی مثل شرایط خاص و هزینه نگهداری بالاتر پیشرانههای توربو و گیربکسهای دوکلاچه وجود دارند. بخصوص که تیگو 7 مثلاً در حد امجی GS خودرو وحشی و پرشتابی نیست که بخواهیم دردسرهای موتور توربو را تحمل کنیم و به غیر مصرف سوخت مناسبتر (که آن هم با توجه به نیاز به بنزین سوپر و اکتان، در نهایت تفاوت خاصی در هزینهها ایجاد نمیکند) برتری خاصی نسبت به یک پیشرانه کم دردسر تنفس طبیعی (مثلاً دو لیتری اتمسفریک) برایمان به ارمغان نمیآورد.
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
210 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته دو کلاچه
حداکثر سرعت
185 کیلومتر در ساعت
اندازه (میلیمتر)
4432 طول - 1837 عرض - 1670 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2650 میلیمتر
- داخل شهر
- خارج از شهر
- ترکیبی
- حجم باک
- استاندارد آلایندگی
- میزان تولید CO2
- استاندارد امنیت
- -
- -
- 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر
- 57 لیتر
- یورو 5
- -