info@digitalkhodro.org
021-62999292
09352199292
9 الی 17

_01__.png


پژو آردی خودرویی سدان است که از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۵ توسط ایران خودرو تولید می‌شد و سپس با پژو روآ جایگزین شد. این خودرو دارای بدنه مربوط به پژو ۴۰۵ سری اول مانند پژو ۴۰۵ جی ال، ۴۰۵ اس آر آی و ۴۰۵ ام آی ۱۶ می‌باشد و دارای پیشرانه (موتور) هیلمن آونجر است. پژو آردی با توجه به دیفرانسیل عقب بودن و مخفف «Rear wheel drive»، پژو RD نام گرفته‌است. آردی‌های تولید شده پیش از نیمه دوم سال ۱۳۸۲ فرمان هیدرولیک، کولر، سیستم انژکتوری نداشتند. نسخهٔ اصلاح‌شده از نیمه سال ۱۳۸۲ به بعد، پژو RDi نام گرفت.

جانشین[ویرایش]

جانشین آردی پژو روآ اگرچه ممکن است در ظاهر همان آردی به نظر آید ولی از لحاظ فنی و موتوری تغییراتی در آن به وجود آمده‌است. موتور این خودرو نسبت به آردی بهینه شده و در روآ ۱۴ اسب بخار و در روآ سال ۱۷ اسب بخار به آن افزوده‌ شده‌است. تفاوت ظاهری روآ با آردی استفاده از سپرهای مشکی در روآ است.

پژو روآ ا موتور بهبودیافته و تغییرات اندک نسبت به آردی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ تولید می‌شد.[۱] در سال ۱۳۹۴، ایران خودرو با استفاده از الگوی آردی، وانت آریسان را با موتور بهبودیافتهٔ پیکان و روآ سال (OHVG2) جانشین پیکان وانت کرد.[۲]

پژو ۱۶۰۰ آردی
دید کلی
گونه سواری
شرکت ایران خودرو
تولید ١٣۷۸ تا ۱۳۸۵
بدنه و شاسی
کلاس خودروی خانواده
شکل بدنه سدان
طرح‌بندی خودروهای موتور جلو-محور عقب
سکو پژو ۴۰۵
خودروهای وابسته پیکان،پژو روآ،آریسان
پیشرانه
موتور OHV 1600 (موتور پیکان)
گنجایش ۵۲ لیتر
جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی
سامانه تعلیق
جلو مک فرسون
عقب فنر شمشی
ابعاد
درازا ۴٬۴۰۸ میلیمتر (۱۷۳٫۵ اینچ)
پهنا ۱٬۶۹۴ میلیمتر (۶۷٫۶ اینچ)
بلندی ۱٬۴۱۰ میلیمتر (۵۵ اینچ)
وزن خالص ۱٬۱۲۱ تا ۱٬۰۹۰ کیلوگرم (ناخالص)
گاه‌شمار
پسین پژو روآ

 

مستندات فنی خودرو

 

_01__.png